Działalność społeczna



Przekazaliśmy ponad 500 000 zł fundacjom wspierającym dzieci chore onkologicznie

Już po raz czwarty działaliśmy na rzecz zwiększenia świadomości nowotworów dziecięcych, realizując akcję Amazon Goes Gold. W dniach 11 oraz 14-15 września prawie 8 000 pracowników przyszło do pracy w piżamach, strojach superbohaterów lub ubiorze w kolorze złotym. Dzięki ich zaangażowaniu kwota wsparcia wzrosła dodatkowo o 110 000 zł, dając łącznie ponad pół miliona złotych. Środki zdobyte wspólnie podczas tegorocznej edycji zostały przekazane lokalnym i ogólnopolskim fundacjom, działającym na rzecz dzieci chorych na raka.

Posłuchaj naszego Zaczytanego Słuchowiska!

Podczas tegorocznej akcji Amazon Goes Gold, powstała wyjątkowa opowieść, skierowana do dzieci chorych na nowotwory pt.: „Myszka Marcelina” autorstwa Justyny Piecyk. Bajka to efekt wspólnych działań Amazon i Fundacji Zaczytani.org, prowadzonych w ramach Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych.

Złoty Słonecznik 2021 dla STEM Kindloteki!

Nasz program edukacyjny STEM Kindloteka zdobył główną nagrodę w konkursie „Słoneczniki 2021” na najbardziej rozwojową inicjatywę dla dzieci w kategorii Logika.

Piżama – unikatowy strój bojowy Amazon Goes Gold solidaryzuje się z dziećmi chorymi na raka

W Polsce co roku diagnozuje się 1300 nowych zachorowań na nowotwór wśród dzieci – na świecie ponad 400 000. Wrzesień jest Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych, a w Amazon jak co roku startuje kampania Amazon Goes Gold, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych. Dzięki zaangażowaniu pracowników, w dostępne przez ten aktywności, firma po raz kolejny przekaże środki finansowe na wsparcie organizacji pomagającym dzieciom chorującym na raka i ich rodzinom.

Rok szkolny Amazon STEM Kindloteka zakończony sukcesem

Amazon STEM Kindloteka to program edukacyjny realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, pozwalający zdobywać kompetencje przyszłości oraz edukować uczniów i nauczycieli według modelu STEM, czyli połączenia czterech zagadnień: Science (Nauka), Technology (Technologia), Engineering (Inżynieria) oraz Math (Matematyka). W programie łączone są różnorodne aktywności z zakresu tych czterech nauk, dzięki czemu uczniowie zdobywają wiedzę w bardzo praktyczny sposób.

„Teraz mówi Tosia” - Amazon i Fundacja Zaczytani.org przedstawiają bajkę dla dzieci podejmującą tematykę równości płci

W ramach współpracy Amazon z Fundacją Zaczytani.org powstała nowa bajka edukacyjna oraz audiobook dla dzieci w wieku szkolnym, a także materiały dla rodziców i nauczycieli. W nagraniu wzięło udział 9 pracowników centrów logistycznych Amazon z całej Polski, którzy zostali wybrani spośród ponad 300 zgłoszeń! Wspólna inicjatywa jest częścią globalnej kampanii Amazon Reads, mającej na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. Bajkę wraz z materiałami edukacyjnymi oraz audiobook można bezpłatnie pobrać ze strony www.bajki.zaczytani.org.

Startuje globalna kampania mająca na celu popularyzację czytelnictwa – Amazon Reads

6 minut czytania obniża poziom stresu o 68% - wykazały badania Uniwersytetu Sussex. I choć jest to jedna z wielu korzyści, jakie daje nam literatura, to jak wynika z najnowszego raportu Stanu Czytelnictwa Biblioteki Narodowej, w 2020 roku prawie 60% Polaków nie przeczytało żadnej książki. Najmniej czytają osoby mieszkające na wsiach (tylko 37%) i miejscowościach poniżej 20 tysięcy mieszkańców (38%). Odpowiedzią Amazon na ten problem jest kampania Amazon Reads, której celem jest popularyzacja czytelnictwa i zwiększenie dostępu do książek dla dzieci i młodzieży, szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do wartościowej literatury jest utrudniony.

Amazon wspiera dziewczynki oraz młode kobiety, by mogły się rozwijać i zmieniać świat

Jak wynika z badań nad rozwojem dzieci, poziom poczucia własnej wartości wśród chłopców i dziewczynek kształtuje się na podobnym poziomie. Jednak tylko do pewnego czasu, po którym następuje diametralny spadek samooceny u dziewczynek przy jednoczesnym jej wzroście u płci przeciwnej. Co więcej, aż co czwarta dziewczynka w wieku 7-9 lat zastanawia się, czy lepiej być chłopcem, czy jednak dziewczynką. Takich rozterek nie mają chłopcy i 100% z nich jest przeświadczonych o tym, że fajnie jest być mężczyzną. Jak pokazują wyniki badań Światowej Organizacji Zdrowia, najmłodsze Polki znajdują się na ostatnim miejscu pod względem poczucia własnej wartości, wśród wszystkich 42 krajów, które zostały uwzględnione w badaniu.*

Amazon na rzecz społeczności w Polsce w 2020 r.

2020 to rok, w którym staliśmy się bardziej uważni i wrażliwi na problemy innych, a pandemia wystawiła nas, jako społeczeństwo, na wielką próbę. Wsparcie dla innych, w szczególności w walce z COVID-19, stało się priorytetem dla wielu organizacji. Amazon już od początku działalności w Polsce dokładał starań, aby wspierać lokalne społeczności – nie mogło być inaczej również w ubiegłym roku. W 2020 r. Amazon udzielił wsparcia 49 ogólnopolskim i lokalnym fundacjom, stowarzyszeniom, szpitalom oraz inicjatywom. Pomoc otrzymały organizacje takie jak Polski Czerwony Krzyż, Fundacja TVN Nie Jesteś Sam, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Amazon sercem z Ratownikami

Walentynki to dzień, w którym celebrujemy relacje z bliskimi osobami. Jak się okazuje, kwiaty, prezenty i romantyczne spotkania to nie jedyny sposób na świętowanie 14 lutego. Pracownicy Amazon, właśnie z okazji Walentynek, postanowili okazać wdzięczność osobom, dla których ostatni rok był pełen wyjątkowo ciężkich doświadczeń. Mowa o ratownikach medycznych, którzy, oprócz ciepłych słów, otrzymali od pracowników Amazon również sprzęt, który wyposaży 11 stacji pogotowia ratunkowego.
Next Page
Zamów newsletter
Zbierzemy najciekawsze historie z Amazon i wyślemy je bezpośrednio na Twój adres e-mail.
Ochrona zapewniana przez reCAPTCHA. Obowiązują warunki prywatności i korzystania z usługi Google.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby Twoje doświadczenie z naszą stroną było lepsze.
Akceptuję | Zamknij