Działalność społeczna



Milion dobrych uczynków na Święta!

Okres świąteczny – bardziej niż kiedykolwiek – inspiruje i zachęca nas do niesienia pomocy innym. Dlatego w Amazon postawiliśmy przed sobą śmiały cel. Wspólnie, na całym świecie, chcemy zrobić milion dobrych uczynków dla potrzebujących!

Przekazaliśmy ponad 500 000 zł fundacjom wspierającym dzieci chore onkologicznie

Już po raz czwarty działaliśmy na rzecz zwiększenia świadomości nowotworów dziecięcych, realizując akcję Amazon Goes Gold. W dniach 11 oraz 14-15 września prawie 8 000 pracowników przyszło do pracy w piżamach, strojach superbohaterów lub ubiorze w kolorze złotym. Dzięki ich zaangażowaniu kwota wsparcia wzrosła dodatkowo o 110 000 zł, dając łącznie ponad pół miliona złotych. Środki zdobyte wspólnie podczas tegorocznej edycji zostały przekazane lokalnym i ogólnopolskim fundacjom, działającym na rzecz dzieci chorych na raka.

Posłuchaj naszego Zaczytanego Słuchowiska!

Podczas tegorocznej akcji Amazon Goes Gold, powstała wyjątkowa opowieść, skierowana do dzieci chorych na nowotwory pt.: „Myszka Marcelina” autorstwa Justyny Piecyk. Bajka to efekt wspólnych działań Amazon i Fundacji Zaczytani.org, prowadzonych w ramach Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych.

Złoty Słonecznik 2021 dla STEM Kindloteki!

Nasz program edukacyjny STEM Kindloteka zdobył główną nagrodę w konkursie „Słoneczniki 2021” na najbardziej rozwojową inicjatywę dla dzieci w kategorii Logika.

Piżama – unikatowy strój bojowy Amazon Goes Gold solidaryzuje się z dziećmi chorymi na raka

W Polsce co roku diagnozuje się 1300 nowych zachorowań na nowotwór wśród dzieci – na świecie ponad 400 000. Wrzesień jest Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych, a w Amazon jak co roku startuje kampania Amazon Goes Gold, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych. Dzięki zaangażowaniu pracowników, w dostępne przez ten aktywności, firma po raz kolejny przekaże środki finansowe na wsparcie organizacji pomagającym dzieciom chorującym na raka i ich rodzinom.

Rok szkolny Amazon STEM Kindloteka zakończony sukcesem

Amazon STEM Kindloteka to program edukacyjny realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, pozwalający zdobywać kompetencje przyszłości oraz edukować uczniów i nauczycieli według modelu STEM, czyli połączenia czterech zagadnień: Science (Nauka), Technology (Technologia), Engineering (Inżynieria) oraz Math (Matematyka). W programie łączone są różnorodne aktywności z zakresu tych czterech nauk, dzięki czemu uczniowie zdobywają wiedzę w bardzo praktyczny sposób.

„Teraz mówi Tosia” - Amazon i Fundacja Zaczytani.org przedstawiają bajkę dla dzieci podejmującą tematykę równości płci

W ramach współpracy Amazon z Fundacją Zaczytani.org powstała nowa bajka edukacyjna oraz audiobook dla dzieci w wieku szkolnym, a także materiały dla rodziców i nauczycieli. W nagraniu wzięło udział 9 pracowników centrów logistycznych Amazon z całej Polski, którzy zostali wybrani spośród ponad 300 zgłoszeń! Wspólna inicjatywa jest częścią globalnej kampanii Amazon Reads, mającej na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. Bajkę wraz z materiałami edukacyjnymi oraz audiobook można bezpłatnie pobrać ze strony www.bajki.zaczytani.org.

Startuje globalna kampania mająca na celu popularyzację czytelnictwa – Amazon Reads

6 minut czytania obniża poziom stresu o 68% - wykazały badania Uniwersytetu Sussex. I choć jest to jedna z wielu korzyści, jakie daje nam literatura, to jak wynika z najnowszego raportu Stanu Czytelnictwa Biblioteki Narodowej, w 2020 roku prawie 60% Polaków nie przeczytało żadnej książki. Najmniej czytają osoby mieszkające na wsiach (tylko 37%) i miejscowościach poniżej 20 tysięcy mieszkańców (38%). Odpowiedzią Amazon na ten problem jest kampania Amazon Reads, której celem jest popularyzacja czytelnictwa i zwiększenie dostępu do książek dla dzieci i młodzieży, szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do wartościowej literatury jest utrudniony.

Amazon wspiera dziewczynki oraz młode kobiety, by mogły się rozwijać i zmieniać świat

Jak wynika z badań nad rozwojem dzieci, poziom poczucia własnej wartości wśród chłopców i dziewczynek kształtuje się na podobnym poziomie. Jednak tylko do pewnego czasu, po którym następuje diametralny spadek samooceny u dziewczynek przy jednoczesnym jej wzroście u płci przeciwnej. Co więcej, aż co czwarta dziewczynka w wieku 7-9 lat zastanawia się, czy lepiej być chłopcem, czy jednak dziewczynką. Takich rozterek nie mają chłopcy i 100% z nich jest przeświadczonych o tym, że fajnie jest być mężczyzną. Jak pokazują wyniki badań Światowej Organizacji Zdrowia, najmłodsze Polki znajdują się na ostatnim miejscu pod względem poczucia własnej wartości, wśród wszystkich 42 krajów, które zostały uwzględnione w badaniu.*

Amazon na rzecz społeczności w Polsce w 2020 r.

2020 to rok, w którym staliśmy się bardziej uważni i wrażliwi na problemy innych, a pandemia wystawiła nas, jako społeczeństwo, na wielką próbę. Wsparcie dla innych, w szczególności w walce z COVID-19, stało się priorytetem dla wielu organizacji. Amazon już od początku działalności w Polsce dokładał starań, aby wspierać lokalne społeczności – nie mogło być inaczej również w ubiegłym roku. W 2020 r. Amazon udzielił wsparcia 49 ogólnopolskim i lokalnym fundacjom, stowarzyszeniom, szpitalom oraz inicjatywom. Pomoc otrzymały organizacje takie jak Polski Czerwony Krzyż, Fundacja TVN Nie Jesteś Sam, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Next Page
Zamów newsletter
Zbierzemy najciekawsze historie z Amazon i wyślemy je bezpośrednio na Twój adres e-mail.
Ochrona zapewniana przez reCAPTCHA. Obowiązują warunki prywatności i korzystania z usługi Google.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby Twoje doświadczenie z naszą stroną było lepsze.
Akceptuję | Zamknij