Od wielu lat Amazon angażuje się w walkę z nowotworami dziecięcymi. W tegorocznej edycji kampanii, realizowanej w dniach 15 i 16 września, prawie 6800 pracowników z Polski przyszło do pracy w piżamach albo ubraniach w kolorze złotym. W ten sposób okazali solidarność z dziećmi przebywającymi na oddziałach onkologicznych, które na co dzień walczą z nowotworami.

Co roku biorę udział w tej akcji, ponieważ uważam, że jest to wspaniała inicjatywa, która może pomóc dzieciom chorującym na raka. My spędzamy w tych piżamach dzień bądź dwa w roku, natomiast dzieci – kilka miesięcy czy nawet kilka lat. Uważam, że to jest wspaniałe, że możemy je wesprzeć.
Małgorzata, uczestniczka Amazon Goes Gold
Pokazujemy tym drobnym gestem, że pamiętamy o małych pacjentach, a dzięki temu przekazujemy także wsparcie finansowe, które na pewno im pomoże.
Damian, uczestnik Amazon Goes Gold

Mały gest, wielka pomoc

W ramach kampanii Amazon Goes Gold firma corocznie przekazuje główną donację w wysokości 200 000 zł na wsparcie wybranej inicjatywy. W tej edycji środki otrzymała Fundacja Polsat na rzecz Wrocławskiego Hospicjum Dla Dzieci, które wspiera budowę Domu Opieki Wyręczającej dla dzieci hospicyjnych.

Amazon Goes Gold, Pracownicy Amazon w Polsce_2
Amazon Goes Gold, Pracownicy Amazon w Polsce_2
Amazon Goes Gold, Pracownicy Amazon w Polsce
Amazon Goes Gold, Przekazanie donacji 2020, Polsat

Jestem bardzo dumny, że możemy wesprzeć tak szczytny cel. W tym pełnym wyzwań czasie nie zapominamy o osobach, których sytuacja i dostęp do właściwego leczenia są szczególnie trudne. Chcemy wykorzystać skalę naszej działalności na rzecz innych. Na stałe zatrudniamy w Polsce ponad 18 tysięcy osób, to ogromna odpowiedzialność, również wobec lokalnych społeczności – mówi Marian Sepesi, regionalny dyrektor ds. operacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Amazon.

Ponadto, Amazon przekazał na donacje lokalne 11 zł za każdego pracownika, który przyłączył się do kampanii. W Polsce było to 6 795 uczestników – aż 2,5 razy więcej niż w ubiegłym roku! Ich zaangażowanie pozwoliło przeznaczyć 124 000 zł na cele regionalnych organizacji, działających w sąsiedztwie centrów logistycznych.

W Poznaniu wsparcie otrzymało Stowarzyszenie Wspierania Transplantacji Szpiku i Onkologii Dziecięcej – Dzieciaki Chojraki. Fundacja Gajusz oraz Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi Krwinka to organizacje wybrane przez łódzkich uczestników Amazon Goes Gold. Największym zaangażowaniem wykazali się pracownicy z Centrum Logistyki E-Commerce Amazon w Kołbaskowie pod Szczecinem, które przeznaczyło środki na Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Chorych Na Białaczkę i Inne Choroby Nowotworowe (Oddział Świętego Mikołaja Szpital przy Unii Lubelskiej). Udział w Amazon Goes Gold pracowników wrocławskich centrów logistyki umożliwił wsparcie trzech organizacji – Fundacji Zobacz Mnie, Fundacji Na ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową oraz Fundacji Przylądek Nadziei. Gliwickie i sosnowieckie centra wesparły Fundację Iskierka, która otrzymane środki przeznaczy na zebranie niezbędnego sprzętu medycznego.