– Aby nadać najwyższy priorytet magazynowaniu i dostarczaniu podstawowych artykułów gospodarstwa domowego, środków sanitarnych, produktów dla niemowląt i artykułów medycznych, zmieniliśmy zasady działania naszej logistyki, transportu, łańcucha dostaw, zakupów i współpracy ze sprzedawcami. Świadczymy niezbędne usługi dla ludzi na całym świecie, zwłaszcza starszych, którzy są najbardziej narażeni. Oni na nas liczą – pisał niedawno Jeff Bezos, prezes i założyciel Amazon, w liście do pracowników.

W tych szczególnych czasach nieustannie najważniejsze dla nas jest zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, partnerów oraz klientów, którym służymy.

„Bezpieczny dystans” jest ważny – w centrach logistyki Amazon ograniczono liczbę krzeseł przy jednym stole, a pracownicy siedzą w odpowiednich odstępach od siebie.
„Bezpieczny dystans” jest ważny – w centrach logistyki Amazon ograniczono liczbę krzeseł przy jednym stole, a pracownicy siedzą w odpowiednich odstępach od siebie.
Odpowiednie oznakowania w centrach logistyki Amazon przypominają pracownikom o tym, aby utrzymywali odległość co najmniej 2 metrów od siebie.
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Odpowiednie oznakowania w centrach logistyki Amazon przypominają pracownikom o tym, aby utrzymywali odległość co najmniej 2 metrów od siebie.
Pracowniczka Amazon realizuje ideę „bezpiecznego dystansu” podczas przerwy w centrum logistyki w Kent (stan Waszyngton).
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Pracowniczka Amazon realizuje ideę „bezpiecznego dystansu” podczas przerwy w centrum logistyki w Kent (stan Waszyngton).
Plakat wywieszony w centrum logistyki przypomina pracownikom, aby utrzymywali odległość minimum dwóch metrów od kolejnej osoby.
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Plakat wywieszony w centrum logistyki przypomina pracownikom, aby utrzymywali odległość minimum dwóch metrów od kolejnej osoby.

Uwzględniając zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz lokalnych służb sanitarnych wdrożyliśmy serię profilaktycznych środków zdrowotnych w naszych obiektach na całym świecie, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom, partnerom oraz klientom.

Centra logistyki i sortowania

Biorąc pod uwagę aurę niepewności wokół COVID-19 i dynamikę wydarzeń, nieustannie wdrażamy kolejne zmiany w funkcjonowaniu naszej działalności w miarę rozwoju sytuacji.

Zwiększyliśmy częstotliwość i intensywność sprzątania we wszystkich obiektach – łącznie z regularną dezynfekcją klamek, poręczy, ekranów dotykowych, skanerów oraz innych często dotykanych powierzchni.

Regularnie konsultujemy się ze służbami zdrowia i ekspertami medycznymi w celu ustalenia procedur związanych z dokładną dezynfekcją budynków, jeśli u pracownika zostanie zdiagnozowany COVID-19. Ustalamy m.in. w których pomieszczeniach przebywała dana osoba, jak długo, jak wiele czasu upłynęło od jej ostatniej obecności w danym pomieszczeniu, z kim się spotykała. Ponadto, każdy, kto był w bliskim kontakcie ze zdiagnozowanym pracownikiem, jest kierowany do odbycia dwutygodniowej kwarantanny w domu – oczywiście, z zachowaniem pełnego prawa do wynagrodzenia.

Dostosowaliśmy procedury, aby pracownicy naszych centrów logistyki mogli przebywać w bezpiecznej odległości od swoich współpracowników. To oznaczało także rezygnację ze spotkań wewnętrznych podczas każdej zmiany. Informacje niezbędne pracownikom są przekazywane za pośrednictwem tablic ulokowanych w pobliżu najczęściej odwiedzanych miejsc oraz podczas rozmów z menedżerami czy osobami z działu HR.

Preparaty do dezynfekcji są dostępne w wielu miejscach naszych centrów logistyki.
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Preparaty do dezynfekcji są dostępne w wielu miejscach naszych centrów logistyki.
Dezynfekcja skanera kodów kreskowych.
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Dezynfekcja skanera kodów kreskowych.

Zalecenia dla pracowników to m.in. wymaganie, aby każdy często mył ręce z mydłem i wodą przez co najmniej 30 sekund – w szczególności po użyciu łazienki, przed jedzeniem i po każdym kichnięciu lub kaszlnięciu. Jeśli ani mydło, ani woda nie są dostępne, w całym budynku łatwo znaleźć stacje służące do dezynfekcji z preparatami na bazie alkoholu.

W sytuacji, gdy szkoły i przedszkola na całym świecie są zamykane, ściśle współpracujemy z naszymi pracownikami, aby mogli być stale w kontakcie ze swoją rodziną czy osobami opiekującymi się ich dziećmi. Tymczasowo mogą oni mieć ze sobą telefony komórkowe w miejscu pracy.

Kobieta umieszcza wielopak papieru toaletowego w żółtym pojemniku.
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Amazon priorytetyzuje magazynowanie i dostarczanie podstawowych towarów takich jak artykuły gospodarstwa domowego, środki sanitarne, artykuły medyczne, produkty dla niemowląt czy pracy zdalnej.
Amazon priorytetyzuje magazynowanie i dostarczanie podstawowych towarów takich jak artykuły gospodarstwa domowego, środki sanitarne, artykuły medyczne, produkty dla niemowląt czy pracy zdalnej.
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD / Amazon
Amazon priorytetyzuje magazynowanie i dostarczanie podstawowych towarów takich jak artykuły gospodarstwa domowego, środki sanitarne, artykuły medyczne, produkty dla niemowląt czy pracy zdalnej.

Wszyscy pracownicy Amazon rozliczani godzinowo do końca kwietnia będą otrzymywać dodatkowe 4 zł brutto za każdą godzinę pracy.

Jeśli pracownik poczuje się źle, jest zobowiązany do tego, aby zostać w domu i skontaktować się z lekarzem. Wszystkie osoby zdiagnozowane COVID-19 lub objęte kwarantanną dostaną do 2 tygodni płatnego urlopu – w ten sposób mogą spokojnie wrócić do zdrowia, bez martwienia się o finanse. Jeśli ktoś zostanie zdiagnozowany pozytywnie na obecność koronawirusa, każda osoba, która miała bliski kontakt z zakażonym w miejscu pracy, jest proszona o pozostanie w domu na 14 dni płatnej kwarantanny.

Aby sprostać zapotrzebowaniu na usługi Amazon w tym okresie, prowadzimy rekrutacje we wszystkich naszych centrach logistycznych w Polsce. To bardzo ważne, aby móc sprawnie obsłużyć rosnącą liczbę zamówień, składanych m.in. przez osoby szczególnie narażone na zakażenie koronawirusem, dla których w obecnej sytuacji korzystanie z miejsc publicznych wiąże się z dodatkowym zagrożeniem.

Środki ostrożności wdrażane w sieci Amazon

Amazończycy z całego świata wysyłają zdjęcia, na których pokazują, w jaki sposób w ich obiektach wprowadza się kolejne środki ostrożności, aby przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19. Zobaczcie poniżej zdjęcia – znajdziecie na nich wszystko, m.in. jeszcze dokładniejsze procedury dezynfekcyjne w centrach logistyki, czy wiele oznakowań przypominających o potrzebie utrzymywania odpowiedniej odległości od innych osób.

Pracownik Amazon wyciera powierzchnię w centrum realizacji zamówień
Kolejka w centrum realizacji Amazon, pokazująca, gdzie powinni stać współpracownicy, aby zachować dystans społeczny wobec innych.
Pracownicy w kamizelkach ochronnych siedzą przy osobnych stołach w pokoju wypoczynkowym, gdzie stoły zostały rozmieszczone, aby wspierać środki dystansu społecznego.
Zegar czasu w centrum realizacji Amazon, ze znakami na podłodze pokazującymi, gdzie współpracownicy powinni stać podczas używania, i gdzie odległość 6 stóp jest od zegara czasu.
Zobacz wnętrze pokoju amatorskiego w centrum realizacji Amazon. Linie są przyklejone na podłodze, aby zilustrować miejsce, w którym powinni stać współpracownicy, aby zachować dystans społeczny wobec osoby przed nimi.
Metalowy stojak na ręczniki papierowe i środki czyszczące wewnątrz centrum realizacji Amazon, do użytku przez współpracowników w pracy.
Dwie „pudełkowate osoby” wykonane z tektury stoją w centrum logistycznym Amazon. oba są ustawione w odległości 6 stóp od siebie i posiadają znaki z napisem „Wykonuj swoją część, w odległości 6 stóp od siebie”
Samochody dostawcze Amazon Prime na parkingu centrum realizacji. W tle znajduje się znak drogowy z napisem „Ty robisz różnicę”.
Widok z parkingu w centrum logistycznym Amazon pokazujący zaparkowane samochody. W tle znajduje się znak „Wymagany dystans społeczny 6 stóp”.
Mężczyzna w rękawiczce w kolorowej czapce używa szmatki do czyszczenia w celu odkażenia miejsca pracy.

Osoba siedząca przy stole w przestrzeni z czterema innymi stołami. Tabele są rozmieszczone osobno, aby wspierać środki dystansu społecznego.
Obszar biurowy, w którym na monitorze komputera jest przyklejony napis „Bufor dystansu społecznego” i „Proszę nie zajmować”.
Mężczyzna czyści stację roboczą w centrum logistycznym Amazon.
Dwie osoby siedzą przy osobnych stołach w dużym pokoju, w którym kilka stolików jest rozmieszczonych w odstępach, aby wspierać środki dystansu społecznego.
Kobieta wyciera maszynę w centrum logistycznym Amazon.
Zobacz wnętrze centrum realizacji Amazon pokazujące linie sortowania, ze współpracownikami praktykującymi dystans społeczny.
Monitoruj na stacji roboczej w centrum realizacji Amazon. Na ekranie pojawia się komunikat „Stacja nie działa, należy postępować zgodnie ze standardem obsadzania pracowników 6 stóp”.
Oznakowanie przy wejściu do centrum realizacji zamówień Amazon, które mówi: „Trzymaj 6 stóp od innych, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się COVID-19. Dziękujemy za wszystko, co robisz, aby wszyscy byli bezpieczni”.
Współpracownicy ćwiczący dystans społeczny w pokoju przerw w centrum realizacji Amazon.
Współpracownik Amazon stoi przy zegarze czasu. Inny współpracownik stoi 6 stóp od niej i czeka na swoją kolej.
Pięć kuchenek mikrofalowych na ladach. Trzy są pokryte znakami „Mikrofale niedostępne”.

Zobacz wnętrze centrum realizacji Amazon pokazujące fizyczne bariery między rynnami, aby zachęcić do dystansu społecznego.
Biała tablica w centrum realizacji Amazon z informacją o pracy oraz stół z antybakteryjnymi materiałami do wykorzystania dla współpracowników.
Zaklejone linie na podłodze w centrum logistycznym Amazon, aby zachęcić do dystansu społecznego wśród współpracowników.
Granica wisiała między dwoma stanowiskami pracy w centrum realizacji Amazon, aby promować dystans społeczny.
Linie kolejki w centrum realizacji Amazon z wizualnymi kolejkami do identyfikacji i zachęcania do odległości 6 stóp między osobami.