Laboratorium opakowań firmy Amazon
Sceny z wnętrza Amazon's Packaging Lab, sfotografowane 2 listopada 2017 r. W Seattle, WA.
Fotograf: JORDAN STEAD / Amazon

5 rzeczy, których nie wiedzieliście o pakowaniu zamówień w Amazon

Tony plastiku, pudełka wewnątrz pudełek, torby owinięte w kolejne torby, a wszystko to zaklejone trudną do oderwania taśmą. Czasami rozpakowywanie zakupów ze sklepu internetowego może być bardzo trudne i frustrujące. Odpowiedzią na ten problem jest opracowany przez Amazon program przyjazne opakowanie, który jest przyjazny środowisku naturalnemu i jednocześnie zmiejsza irytację klientów, podczas otwierania wyczekiwanego zamówienia.
w dniu 29 lipca 2019
Tony plastiku, pudełka wewnątrz pudełek, torby owinięte w kolejne torby, a wszystko to zaklejone trudną do oderwania taśmą. Czasami rozpakowywanie zakupów ze sklepu internetowego może być bardzo trudne i frustrujące. Odpowiedzią na ten problem jest opracowany przez Amazon program
przyjazne opakowanie, który jest przyjazny środowisku naturalnemu i jednocześnie zmiejsza irytację klientów, podczas otwierania wyczekiwanego zamówienia.
  • 1
    Projektując opakowania, Amazon zwraca uwagę na dwie rzeczy: jak łatwo je rozpakować oraz czy są przyjazne środowisku.
    W listopadzie 2008 roku, gdy Amazon rozpoczynał wprowadzanie programu Przyjazne Opakowania (z j. ang. „Frustration-Free Packaging”), obejmował on tylko 19 produktów. Teraz to już trzy różne poziomy certyfikacyjne obejmujące ponad 360 000 różnych towarów. Cele są dwa: redukcja odpadów oraz frustracji konsumentów.

    Starając się znaleźć rozwiązanie problemu, zespoły projektujące opakowania w Amazon zaczęły dopasowywać je do konkretnych produktów, pozbywając się nadmiaru blistrów, plastiku czy taśmy. W ten sposób powstały estetyczne opakowania, na które nie tylko przyjemnie się patrzy, ale i równie przyjemnie się je otwiera – najlepiej widać to na przykładzie rozpakowywania jednego z modeli Amazon Kindle.

    Jak przekłada się to na na praktykę? Program umożliwił eliminację 244 000 ton materiałów opakowaniowych i zaoszczędzenie 500 milionów pudełek. Tylko w samym 2017 roku udało się zredukować ilość wytwarzanych odpadów o 16%, oszczędzając 305 milionów paczek.
  • 2
    Zbudowaliśmy laboratorium, w którym poddajemy paczki testowi na stres, aby upewnić się, że odbiorca otrzyma je nienaruszone.
    A box is dropped as part of a test in Amazon's packaging lab.
    Fotograf: JORDAN STEAD / Amazon
    Czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek dostać upragnioną książkę czy wyczekiwany zestaw kosmetyków w pogniecionym pudełku? Tego typu sytuacje zdarzają się każdemu konsumentowi i traci zarówno na tym on, jak i firma, która musi mu zwrócić pieniądze za uszkodzony towar. Z tego względu Amazon dokłada wszelkich starań, aby chronić swoje towary w drodze do klienta.

    Aby przeciwdziałać takim sytuacjom firma poddaje zapakowane produkty testom w Laboratorium Pakowania Amazon w Seattle oraz w centrach logistyki e-commerce. Upuszczając, ściskając i upychając tysiące paczek, zespoły ds. pakowania obserwują co się z nimi dzieje, identyfikują konkretne problemy i wyciągają wnioski. W testach pomagają również maszyny, które precyzyjnie symulują podróż paczki do klienta. Tylko produkty, które pomyślnie przejdą ten rygorystyczny program testowy, mogą otrzymać certyfikat Przyjaznego Opakowania.
  • 3
    Amazon ściśle współpracuje z producentami w poszukiwaniu lepszej jakości opakowań.
    Laboratorium opakowań firmy Amazon
    Sceny z wnętrza Amazon's Packaging Lab, sfotografowane 2 listopada 2017 r. W Seattle, WA.
    Fotograf: JORDAN STEAD / Amazon
    Amazon wspiera producentów i sprzedawców na całym świecie, pomagając im we wdrażaniu innowacji i poprawianiu jakości ich opakowań, przy jednoczesnej redukcji odpadów i kosztów. Konkretne statystyki dotyczące każdego produktu sprzedawanego przez Amazon są wykorzystywane przez sprzedawców oraz zespół ds. pakowania w celu wymyślania nowych opakowań specjalnie dopasowanych do danego produktu, które można przetestować jeszcze tego samego dnia.
  • 4
    Recenzje konsumentów umożliwiają nieustanne poprawianie jakości opakowania.
    Co roku do firmy napływają miliony zdjęć i historii o opakowaniach. To zarówno pochwały konsumentów, ale również uwagi dotyczące opakowań, które nie spełniły oczekiwań klientów. Zespół ds. pakowania w Amazon nieustannie analizuje recenzje nadsyłane przez kupujących i wykorzystuje wnioski płynące z nich, aby wdrażać nowe rozwiązania.
  • 5
    Pomagamy konsumentom w dokonywaniu bardziej pro-ekologicznych wyborów.
    Osoby dokonujące zakupów na Amazon mogą wskazać, że chcą, aby ich przesyłka była zapakowana w ramach programu. Wystarczy wejść na stronę Frustration-Free Packaging i spośród tysięcy produktów wybrać te, które chcemy kupić. A potem dodać je do koszyka i sfinalizować zakup – to takie proste!
  • Zacznij
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak Ci się podobała ta historia?
Ziew
W porządku
Dobra
Świetna
Uwielbiam!
Dzięki!
Zamów newsletter
Zbierzemy najciekawsze historie z Amazon i wyślemy je bezpośrednio na Twój adres e-mail.
Ochrona zapewniana przez reCAPTCHA. Obowiązują warunki prywatności i korzystania z usługi Google.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby Twoje doświadczenie z naszą stroną było lepsze.
Akceptuję | Zamknij