Wiadomości AmazonPraca w Amazon

Innowacja to codzienność

6 min
Kobieta i mężczyzna spacerujący po ulicy
Sklep Amazon Go w Seattle
Zdjęcie wykonane przez JORDAN STEAD
Naszą siłą napędową jest pasja do innowacji. Uwielbiamy znajdować nowe sposoby na ułatwienie naszym klientom ich życia. Nieustannie śledzimy świat wokół nas, szukamy pomysłów w każdym zakątku naszej codzienności.

Innowacje są częścią naszej codziennej pracy. Każdy w Amazon jest innowatorem – wszyscy znaleźliśmy się tutaj, bo chcemy przełamywać schematy i realizować nowe pomysły dla naszych klientów.

Naszą misją jest bycie najbardziej skoncentrowaną na konsumencie firmą na Ziemi – w tym celu projektujemy produkty oraz usługi, które upraszczają życie naszych odbiorców. Od Kindle’a, przez Amazon Go, a kończąc na Alexie czy programie Prime – wszystkie innowacje pokazują, jak bardzo nam zależy na konsumentach.

Nie byłoby to jednak możliwe bez kultywowania kultury innowacji w naszych zespołach na całym świecie. Niektóre firmy organizują wydarzenia, których celem jest znajdowanie nowych pomysłów, na przykład hackathony czy różnego rodzaju sesje kreatywności dla pracowników. Inne korporacje fundują inkubatory. W Amazon jednak innowacja nie jest elementem, który pojawia się raz na jakiś czas w konkretnym czasie i miejscu. To część codziennej pracy.

Nasze zasady przywództwa pomagają nam w tworzeniu innowacji dla konsumentów

Koncentracja na konsumencie jest źródłem naszej energii – chcemy tworzyć dla nich najlepsze możliwe usługi. Na każdym spotkaniu, podczas każdego procesu decyzyjnego, brakuje jednej najważniejszej osoby – naszego klienta. To oznacza, że musimy być jego przedstawicielem i aktywnie go reprezentować, walcząc o jego interesy i zaufanie wobec nas. Takie podejście to solidny motywator do codziennej pracy na rzecz konsumentów.

Naszą siłą napędową jest pasja do innowacji. Uwielbiamy znajdować nowe sposoby na ułatwienie naszym klientom ich życia. Nieustannie śledzimy świat wokół nas, szukamy pomysłów w każdym zakątku naszej codzienności. Gdy coś uda się nam znaleźć, nie ogranicza nas fakt, że dana idea nie narodziła się w laboratoriach Amazon – jesteśmy otwarci na każdą innowację. Pracując nad nowościami, wiemy, że nasze pomysły mogą spotkać się z niezrozumieniem, a pierwsze próby mogą mieć efekty przeciwne do oczekiwanych.

Długofalowe myślenie to jedna z fundamentalnych wartości obecnych w Amazon od samego początku. Inwestujemy w perspektywie dlugoterminowej i nieustannie udoskonalamy naszą ofertę na podstawie opinii konsumentów. Dowodami są Amazon Prime czy Amazon Web Services, nasze usługi uruchomione wiele lat temu, które dzisiaj wciąż spełniają oczekiwania klientów. Zastanawiając się, co możemy zaoferować naszym konsumentom, zawsze myślimy w długofalowej perspektywie, biorąc pod uwagę nie tylko to, co „tu i teraz”, ale także to, czego będą potrzebowali za pięć czy dziesięć lat.

Magazyn „Fast Company” uwzględnił Amazon na swojej liście Najlepszych miejsc pracy dla innowatorów. To dobra okazja, aby pokazać, dlaczego pionierom dobrze się u nas pracuje.

Przegląd treści
Wsparcie dla innowatorów na każdym etapie kariery i w każdym zespole
  • SPIS TRESCI
    Wsparcie dla innowatorów na każdym etapie kariery i w każdym zespole
  • Wsparcie dla innowatorów na każdym etapie kariery i w każdym zespole
  • Długofalowe myślenie, godzenie się z porażkami
  • Myślenie o podejmowanych decyzjach w kategoriach „drzwi jednostronnych” i „drzwi w dwie strony”
  • Wsparcie wewnętrznej mobilności
  • Kultywowanie kreatywności
  • Wychowywanie nowego pokolenia innowatorów
Naszą siłą napędową jest pasja do innowacji. Uwielbiamy znajdować nowe sposoby na ułatwienie naszym klientom ich życia. Nieustannie śledzimy świat wokół nas, szukamy pomysłów w każdym zakątku naszej codzienności.

Innowacje są częścią naszej codziennej pracy. Każdy w Amazon jest innowatorem – wszyscy znaleźliśmy się tutaj, bo chcemy przełamywać schematy i realizować nowe pomysły dla naszych klientów.

Naszą misją jest bycie najbardziej skoncentrowaną na konsumencie firmą na Ziemi – w tym celu projektujemy produkty oraz usługi, które upraszczają życie naszych odbiorców. Od Kindle’a, przez Amazon Go, a kończąc na Alexie czy programie Prime – wszystkie innowacje pokazują, jak bardzo nam zależy na konsumentach.

Nie byłoby to jednak możliwe bez kultywowania kultury innowacji w naszych zespołach na całym świecie. Niektóre firmy organizują wydarzenia, których celem jest znajdowanie nowych pomysłów, na przykład hackathony czy różnego rodzaju sesje kreatywności dla pracowników. Inne korporacje fundują inkubatory. W Amazon jednak innowacja nie jest elementem, który pojawia się raz na jakiś czas w konkretnym czasie i miejscu. To część codziennej pracy.

Nasze zasady przywództwa pomagają nam w tworzeniu innowacji dla konsumentów

Koncentracja na konsumencie jest źródłem naszej energii – chcemy tworzyć dla nich najlepsze możliwe usługi. Na każdym spotkaniu, podczas każdego procesu decyzyjnego, brakuje jednej najważniejszej osoby – naszego klienta. To oznacza, że musimy być jego przedstawicielem i aktywnie go reprezentować, walcząc o jego interesy i zaufanie wobec nas. Takie podejście to solidny motywator do codziennej pracy na rzecz konsumentów.

Naszą siłą napędową jest pasja do innowacji. Uwielbiamy znajdować nowe sposoby na ułatwienie naszym klientom ich życia. Nieustannie śledzimy świat wokół nas, szukamy pomysłów w każdym zakątku naszej codzienności. Gdy coś uda się nam znaleźć, nie ogranicza nas fakt, że dana idea nie narodziła się w laboratoriach Amazon – jesteśmy otwarci na każdą innowację. Pracując nad nowościami, wiemy, że nasze pomysły mogą spotkać się z niezrozumieniem, a pierwsze próby mogą mieć efekty przeciwne do oczekiwanych.

Długofalowe myślenie to jedna z fundamentalnych wartości obecnych w Amazon od samego początku. Inwestujemy w perspektywie dlugoterminowej i nieustannie udoskonalamy naszą ofertę na podstawie opinii konsumentów. Dowodami są Amazon Prime czy Amazon Web Services, nasze usługi uruchomione wiele lat temu, które dzisiaj wciąż spełniają oczekiwania klientów. Zastanawiając się, co możemy zaoferować naszym konsumentom, zawsze myślimy w długofalowej perspektywie, biorąc pod uwagę nie tylko to, co „tu i teraz”, ale także to, czego będą potrzebowali za pięć czy dziesięć lat.

Magazyn „Fast Company” uwzględnił Amazon na swojej liście Najlepszych miejsc pracy dla innowatorów. To dobra okazja, aby pokazać, dlaczego pionierom dobrze się u nas pracuje.

  • 1
    Wsparcie dla innowatorów na każdym etapie kariery i w każdym zespole

    Nie tylko zachęcamy pracowników, aby dzielili się przełomowymi pomysłami, ale wspieramy ich również w procesie znajdowania potencjalnych problemów i opracowywania ich rozwiązań – zarówno w centrach obsługi klienta, jak również w biurach korporacyjnych. Niezależnie od zajmowanego stanowiska, każdy Amazończyk może zaprezentować swój pomysł.

    W tym celu zaczynamy… od końca – od tzw. PRFAQ. To informacja prasowa, która zarysowuje wizję danego produktu lub usługi w taki sposób, jakby rzeczywiście właśnie prace nad nimi się skończyły i były gotowe do pokazania klientom. W takim dokumencie zawarte jest również FAQ – odpowiedzi na podstawowe pytania, które mogą mieć klienci, wyjaśniające korzyści dla nich płynące z wdrożenia danego produktu lub usługi.

    Następnym krokiem jest przedyskutowanie takiej idei. Pracownicy dzielą się PRFAQ z innymi zespołami, w ten sposób pozyskując kolejne opinie zwrotne – na ich podstawie rozwijają swój pomysł, dodając do niego nowe elementy i rezygnując z innych. Gdy już czują, że jest gotowy – mogą dostać fundusze i przestrzeń na pracę nad nim. W ten sposób powstały niektóre z naszych usług, które obecnie są doceniane przez konsumentów na całym świecie – Prime Now, Amazon Go czy Alexa.

    Każdy może podzielić się swoim PRFAQ dotyczącym nowego produktu, niezależnie od tego, czy jest związany z jego zakresem obowiązków, czy dotyczy zupełnie innej sfery funkcjonowania firmy.

  • 2
    Długofalowe myślenie, godzenie się z porażkami

    Aby móc w pełni się skupić na innowacjach, firma musi myśleć w kategoriach długofalowych i stworzyć przestrzeń na podejmowanie skalkulowanego ryzyka, które nie zawsze przyniesie efekt w postaci sukcesu. Amazończycy nadzorują proces powstawania nowych produktów oraz usług, regularnie je testują i podejmują kolejne próby. Niektóre z nich odniosą sukces, a niektóre poniosą porażkę i zostaną porzucone. Niezależnie od efektów, wnioski wyciągnięte z każdej takiej sytuacji prowadzą do nowych świetnych pomysłów.

    Naszym zdaniem, Amazon to najlepsze miejsce na świecie, w którym można ponosić porażki. Wiemy, że jeśli nie przekraczamy granic i nie podejmujemy ryzyka, nie otworzymy sobie drzwi do innowacji. Aby tworzyć, musimy eksperymentować. A jeśli z góry wiemy, że coś zadziała, to nie można tego nazwać eksperymentem.

    Większość dużych organizacji dostrzega potrzebę innowacyjności, ale nie podejmuje wyzwania – nie chcą brać na siebie ciężaru serii nieudanych eksperymentów, które są konieczne, aby stworzyć coś nowego.

  • 3
    Myślenie o podejmowanych decyzjach w kategoriach „drzwi jednostronnych” i „drzwi w dwie strony”

    Większość firm podejmuje bardzo dobre decyzje, ale kosztem szybkości. My koncentrujemy się na tym, aby nasze decyzje były świetne i jednocześnie zapadały bardzo szybko. Naszym zdaniem, sprowadza się to do koncepcji „drzwi w jedną stronę” i „drzwi w dwie strony” – czyli decyzji, które można anulować oraz tych, których skutki są nieodwracalne. Zrozumienie tej różnicy umożliwia wspieranie kultury eksperymentowania.

    Amazończycy nie mają problemu z próbowaniem nowych rzeczy, jeśli mogą uzgodnić, że jeśli coś nie zadziała, to można wrócić do poprzedniego stanu bez szkody dla klientów. Jednocześnie wierzymy, że większość wyborów można porównać do „drzwi w dwie strony” – można je zmienić, a ich skutki mogą zostać odwrócone. Jeśli coś pójdzie nie tak, nie musisz długo przeżywać konsekwencji – możesz po prostu otworzyć drzwi i wrócić do tego, co było.

  • 4
    Wsparcie wewnętrznej mobilności

    Amazon to firma pełna start-upów – na każdym rogu zespoły i firmy podejmują nowe wyzwania związane z tworzeniem nowych produktów oraz usług dla konsumentów. Zachęcamy naszych pracowników, aby korzystali z możliwości rozwoju kariery, które taka sytuacja umożliwia. Jedna z naszych zasad przywództwa, mówiąca o zatrudnianiu i rozwijaniu najlepszych kandydatów, przypomina menedżerom, aby dostrzegali wyjątkowe talenty i pomagali im w rozwijaniu się na wielu polach.

    Inwestowanie w poszerzenie umiejętności pracownika wpływa na rozległość jego horyzontów myślowych i dzielenie się najlepszymi praktykami w obrębie całej organizacji. Zachęcamy Amazończyków, aby podążali za swoimi wielkimi ideami, wchodząc w inne role – czasami nawet tworząc od podstaw zupełnie nowe stanowiska.

  • 5
    Kultywowanie kreatywności

    Kreatywność i innowacja są nierozłączne – umożliwiają poszerzanie horyzontów myślowych i tworzenie nowych pomysłów. Od firmowego Laboratorium Ekspresyjności, dzięki któremu pracownicy mogą uczestniczyć w warsztatach artystycznych i zajęciach z kreatywności, po Orkiestrę Symfoniczną Amazon z prawie setką pracowników, którzy rozwijają swoje talenty muzyczne i występują w koncertach dla społeczności – możliwości do wyrażenia swojej osobowośći w Amazon nie brakuje.

    Ponadto, Amazończycy w Seattle (a także tamtejsi mieszkańcy i turyści) mają wyjątkową możliwość utrzymania bezpośredniego kontaktu z naturą w centrum miasta dzięki Sferom Amazon. Tutaj można pracować i spotykać się wśród ponad 40 000 roślin z ponad trzydziestu krajów – w ten sposób kultywując kreatywne myślenie wśród zieleni.

  • 6
    Wychowywanie nowego pokolenia innowatorów

    Skupianie się na innowacjach oznacza myślenie w dalszej perspektywie, poza dniem dzisiejszym. Dlatego Amazon podejmuje wysiłki, aby zaoferować dzieciom i młodzieży dostęp do zasobów oraz umiejętności, których potrzebują, aby stać się innowatorami przyszłości. W ramach programu Amazon Future Engineer, zobowiązaliśmy się do poszerzenia zasięgu edukacji informatycznej – każdego roku ponad 10 milionów uczniów oraz studentów, zarówno tych na początku kariery akademickiej, jak i przygotowujących się do absolutorium, będzie mogło skorzystać z możliwości oferowanych przez nas.

    Cel jest jeden – aby więcej młodych osób miało możliwość skorzystania z szans otwieranych przez edukację informatyczną i stać się częścią przyszłego pokolenia innowatorów w ochronie zdrowia, edukacji, sztukach pięknych oraz innych dziedzinach naszego życia.

    Więcej o liście Najlepszych miejsc pracy dla innowatorów dowiesz się stąd, a o innowacyjności w Amazon możesz przeczytać również w pozostałych wpisach na naszym blogu.

  • Przegląd treści
  • 1
    Wsparcie dla innowatorów na każdym etapie kariery i w każdym zespole
  • 2
    Długofalowe myślenie, godzenie się z porażkami
  • 3
    Myślenie o podejmowanych decyzjach w kategoriach „drzwi jednostronnych” i „drzwi w dwie strony”
  • 4
    Wsparcie wewnętrznej mobilności
  • 5
    Kultywowanie kreatywności
  • 6
    Wychowywanie nowego pokolenia innowatorów