Innowacje są częścią naszej codziennej pracy. Każdy w Amazon jest innowatorem – wszyscy znaleźliśmy się tutaj, bo chcemy przełamywać schematy i realizować nowe pomysły dla naszych klientów.
Naszą misją jest bycie najbardziej skoncentrowaną na konsumencie firmą na Ziemi – w tym celu projektujemy produkty oraz usługi, które upraszczają życie naszych odbiorców. Od Kindle’a, przez Amazon Go, a kończąc na Alexie czy programie Prime – wszystkie innowacje pokazują, jak bardzo nam zależy na konsumentach.
Nie byłoby to jednak możliwe bez kultywowania kultury innowacji w naszych zespołach na całym świecie. Niektóre firmy organizują wydarzenia, których celem jest znajdowanie nowych pomysłów, na przykład hackathony czy różnego rodzaju sesje kreatywności dla pracowników. Inne korporacje fundują inkubatory. W Amazon jednak innowacja nie jest elementem, który pojawia się raz na jakiś czas w konkretnym czasie i miejscu. To część codziennej pracy.
Nasze zasady przywództwa pomagają nam w tworzeniu innowacji dla konsumentów
Koncentracja na konsumencie jest źródłem naszej energii – chcemy tworzyć dla nich najlepsze możliwe usługi. Na każdym spotkaniu, podczas każdego procesu decyzyjnego, brakuje jednej najważniejszej osoby – naszego klienta. To oznacza, że musimy być jego przedstawicielem i aktywnie go reprezentować, walcząc o jego interesy i zaufanie wobec nas. Takie podejście to solidny motywator do codziennej pracy na rzecz konsumentów.
Naszą siłą napędową jest pasja do innowacji. Uwielbiamy znajdować nowe sposoby na ułatwienie naszym klientom ich życia. Nieustannie śledzimy świat wokół nas, szukamy pomysłów w każdym zakątku naszej codzienności. Gdy coś uda się nam znaleźć, nie ogranicza nas fakt, że dana idea nie narodziła się w laboratoriach Amazon – jesteśmy otwarci na każdą innowację. Pracując nad nowościami, wiemy, że nasze pomysły mogą spotkać się z niezrozumieniem, a pierwsze próby mogą mieć efekty przeciwne do oczekiwanych.
Długofalowe myślenie to jedna z fundamentalnych wartości obecnych w Amazon od samego początku. Inwestujemy w perspektywie dlugoterminowej i nieustannie udoskonalamy naszą ofertę na podstawie opinii konsumentów. Dowodami są Amazon Prime czy Amazon Web Services, nasze usługi uruchomione wiele lat temu, które dzisiaj wciąż spełniają oczekiwania klientów. Zastanawiając się, co możemy zaoferować naszym konsumentom, zawsze myślimy w długofalowej perspektywie, biorąc pod uwagę nie tylko to, co „tu i teraz”, ale także to, czego będą potrzebowali za pięć czy dziesięć lat.
Magazyn „Fast Company” uwzględnił Amazon na swojej liście Najlepszych miejsc pracy dla innowatorów. To dobra okazja, aby pokazać, dlaczego pionierom dobrze się u nas pracuje.