Czy aplikujesz na stanowisko w Amazon? Nasi rekruterzy mają okazję pracować z najlepszymi liderami i najciekawszymi talentami. W trakcie rekrutacji szukają zdolnych osób, które umieją wykorzystywać dane w znacznie szerszej perspektywie, nie ograniczając się do ustalonych KPI. Skąd wiesz, jakie są potrzeby i pragnienia Twojego klienta? W jaki sposób oceniasz, czy Twój wybór jest właściwy?

Jeśli jesteście ciekawi, na co zwracamy uwagę podczas rozmów kwalifikacyjnych, przeczytajcie opinie trzech liderów pracujących nad Alexa Shopping. Niezależnie od tego, czy aplikujesz na stanowisko techniczne, czy chcesz pracować w obsłudze klienta, poniższe porady są uniwersalne.

Jenny Blackburn, liderka zespołu biztech

W zespole Alexa Shopping pracujemy nad zupełnie nowymi sposobami robienia zakupów – nie ma tutaj żadnych ustalonych wzorców, za którymi możemy podążać. Dlatego potrzebujemy osób z zacięciem technologicznym, które będą w stanie wkroczyć w nieznaną dotąd sferę, identyfikować w niej problemy i znajdować innowacyjne rozwiązania.

Doceniamy doświadczenie ze start-upów oraz różnorodne zainteresowania i nietypową przeszłość zawodową, która pokazuje, że kandydat charakteryzuje się nienasyconą ciekawością i ogromnymi pokładami inicjatywy własnej, wynikającymi z pragnienia stworzenia czegoś nowego.

Vicky Gkiza, dyrektorka zarządzania produktem

Gdy przeglądam życiorysy kandydatów, moją uwagę najbardziej przyciągają osoby, które pochodzą z nietypowego miejsca w życiu – gdzie po ich CV widać, że ich ścieżka nie była oczywista, a kariera nie przebiegała w linearny sposób.

Kandydaci z takim tłem mają więcej doświadczeń różnego rodzaju, w rezultacie charakteryzują się bardziej różnorodnym zestawem umiejętności – również kreatywnością i wytrwałością, czyli fundamentalnymi cechami każdego dobrego lidera.

Abhay Saxena, główny menedżer produktu

Gdy zatrudniamy menedżerów produktu, generalnie zwracam uwagę na kandydatów, którzy mogą pochwalić się udowodnionymi sukcesami w zakresie spełniania oczekiwań klientów. Czy ta osoba zidentyfikowała problem? Czy znalazła rozwiązanie, pracowała nad nim i wdrożyła je w życie?

Z moich obserwacji wynika, że menedżerowie produktu odnoszący największe sukcesy w Amazon, przede wszystkim bezwzględnie skupiają się na statystykach pokazujących jakość doświadczenia konsumenckiego, a następnie na ich podstawie priorytetyzują wdrażanie kolejnych usprawnień. Kładą także nacisk na szybkie wdrażanie funkcji.

A ponadto – szukam liderów. Czy ta osoba ma umiejętność zainspirowania całego zespołu swoją wizją? Czy to ktoś, kto wzbudzi zaufanie podwładnych? Czy kandydat zrobi wszystko – nie tylko zadania, które ma wypisane w opisie stanowiska – aby jego zespół odniósł sukces?