– Dla nas to Internet jest tym kanałem, który generuje 90 procent sprzedaży – powiedział Jakub Chmielniak, właściciel marki Mr GUGU, która sprzedaje ubrania z oryginalnymi nadrukami. – Na początku byłem tylko ja. Dziś organizacja zatrudnia ponad 150 osób i wciąż dynamicznie się rozwija.

Całość produkcji odbywa się w Bielsku-Białej – od opracowania wzorów, poprzez przygotowanie nadruku, po wysyłkę. Na samych bluzach, cieszących się coraz większą popularnością, można zobaczyć popularne postacie, czy grafiki odnoszące się do bieżących wydarzeń – nie tylko tych w Polsce.

– Z Amazon rozpoczęliśmy współpracę na początku 2017 roku – dodaje pan Jakub. – Zapewnił nam on nie tylko łatwy dostęp do rynku niemieckiego, brytyjskiego, ale też francuskiego, hiszpańskiego czy włoskiego. Procedura rejestracyjna na Amazon nie jest trudna i zajmuje maksymalnie tydzień lub dwa.

Przedsiębiorca, który chce rozpocząć sprzedaż na Amazon, może to zrobić w łatwy sposób poprzez platformę www.services.amazon.pl. W momencie zakładania konta wymagane jest podanie: numeru karty kredytowej, numeru telefonu, danych rejestracyjnych firmy, danych kontaktowych i informacji o właścicielu.

Przed samym wysłaniem zgłoszenia, aby sprawdzić, czy jesteśmy w pełni przygotowani do realizacji sprzedaży poprzez Amazon, warto zadać sobie poniższe pytania:

  • czy mamy gotowy produkt?
  • czy wybraliśmy plan sprzedaży?
  • czy mamy wszystkie niezbędne zezwolenia (szczególnie w przypadku specyficznych lub regulowanych produktów)?
  • czy mamy plan dystrybucji logistycznej?

Na przykład produkty Mr GUGU wysyłane są do klientów m.in. poprzez program Fullfilment by Amazon. Sprzedawca dostarcza je do wybranego Centrum Amazon, a my zajmujemy się całą resztą – magazynowaniem, logistyką i obsługą klienta.

– Pełną rozmiarówkę wysyłamy do centrów logistyki Amazon. To umożliwia nam szybkie dotarcie do wszystkich krajów europejskich – dodaje pan Jakub. – Wartość naszej sprzedaży w tym serwisie wyniosła ponad 100 000 euro – to ponad 2 000 zamówień. Moim planem na przyszłość jest dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

Więcej o nietypowych bluzach i ich sprzedaży dowiesz się oglądając film:

(PL) Sprzedaję na Amazon | Jak zacząć sprzedawać ubrania na cały świat?