W Amazon inwestujemy w społeczność ponad 900 tys. niezależnych europejskich sprzedawców, autorów, twórców treści, programistów, dostawców usług IT i firm doręczających przesyłki. MŚP odpowiadają za ponad 50% towarów sprzedawanych w naszych sklepach internetowych i dlatego nieustannie wprowadzamy nowe rozwiązania, aby umożliwić im dalszy rozwój.

W wyniku prowadzenia sprzedaży internetowej na Amazon, europejskie MŚP przyczyniły się do tej pory do powstania ponad 550 tys. nowych miejsc pracy. Amazon zapewnia także obsługę logistyczną oraz dostęp do szeregu narzędzi, usług, programów i szkoleń, na które w zeszłym roku przeznaczył ok. 2,8 miliarda euro.

Chcemy, aby dzięki Amazon każdy przedsiębiorca ze świetnym pomysłem na biznes mógł w szybki i prosty sposób rozpocząć sprzedaż online i rozszerzyć działalność poza swój region. W ubiegłym roku ponad 40 tys. europejskich MŚP sprzedających swoje towary na Amazon po raz pierwszy w swojej historii osiągnęło sprzedaż o wartości powyżej 100 tys. euro, a ponad 3 tys. – o wartości powyżej 1 mln euro.

Podsumowanie Raportu nt. sektora MŚP

Raport nt. europejskiego sektora MŚP, 2021 jest świadectwem przedsiębiorczości i sukcesów odnoszonych przez współpracujące z Amazon MŚP. Podkreśla on także, że Amazon wspiera ponad 185 tys. małych i średnich przedsiębiorstw, które w 2020 r. sprzedały za pośrednictwem naszego sklepu ponad 1,8 mld produktów.

Dzięki współpracy z Amazon europejskie MŚP dotarły w ubiegłym do setek milionów naszych klientów na całym świecie i wyeksportowały 12,5 mld euro. 5 głównych kategorii produktów kupowanych przez klientów z całego świata od europejskich MŚP to Dom, Zdrowie i Higiena, Zabawki, Uroda i Odzież.

„Codziennie współpracujemy z tysiącami małych i średnich przedsiębiorstw pomagając im rozszerzyć działalność poza swój region” – mówi Xavier Flamand, dyrektor ds. usług dla sprzedawców na terenie UE w Amazon. „Dzięki nam mogą one w szybki i prosty sposób sprzedawać swoje towary online, docierając do milionów klientów na całym świecie. Będziemy wprowadzać kolejne innowacyjne rozwiązania skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe” – dodaje.

Bloomsbury Mills to niewielka firma zajmująca się projektowaniem i tworzeniem kolorowych tekstyliów dziecięcych, mająca siedzibę w Swansea, w Walii. Bloomsbury Mills rozpoczęło działalność w 2016 r., kiedy Tom Lloyd, jeden ze współzałożycieli i świeżo upieczony tata zwrócił uwagę na problem braku ładnej, dobrej jakości pościeli niemowlęcej, która będzie także przystępna cenowo. „Z punktu widzenia prowadzącej sprzedaż internetową firmy z dwoma oddziałami położonymi na obszarach wiejskich – nad Zatoką Swansea i od niedawna także w hrabstwie Surrey – możliwość dotarcia do klientów na całym świecie jest dla nas niezwykłą szansą. Chociaż pomysł i strategia biznesowa są nasze, to ogromną rolę w rozwoju firmy odgrywa Amazon. Po pierwsze jako platforma e-commerce, która przejęła część naszych obowiązków administracyjnych, ale także poprzez zapewnienie nam dostępu do swojej sieci logistycznej, dzięki której możemy rozszerzyć działalność na całą Europę”.

"Małe i średnie przedsiębiorstwa Sukces i odporność na zmiany" - raport nt. sektora MŚP w Polsce można przeczytać pod tym linkiem, natomiast The 2021 European SMB Community Report jest dostępny w tym miejscu.