Candellana to niezwykły biznes, a jego nazwa wiąże się z doznaniem palenia świec. Nazwa firmy pochodzi od łacińskiego słowa „candellabro” i ma przywodzić na myśl miłe skojarzenia. Produktem tworzonym przez przedsiębiorstwo są… oryginalne świeczki.

– Jak wszystko co dobre, firma zrodziła się ze szczęśliwego przypadku. W latach 2013-2014 byłem właścicielem agencji kreatywnej, która zajmowała się produkcją gadżetów dla różnych instytucji kultury oraz biznesu. Jednym z nich było muzeum w Warszawie, które zamówiło serię zimowych gadżetów z królem Janem III Sobieskim. Wśród naszych pomysłów znalazła się świeczka, której niestety żaden z podwykonawców nie chciał zrealizować – mówi Marek Kaliński.

Tak rozpoczęła się produkcja pierwszej świeczki o nietypowym kształcie. Dziś firma sprzedaje od 10 do 15 tysięcy produktów miesięcznie. Wśród bardzo nietypowych wzorów znajdują się dłonie, buldog czy… kura. Candellana produkuje świeczki całoparafinowe oraz świeczki w betonowych pojemniczkach. Całość operacji realizowana jest w Polsce.

Firma sukcesywnie się rozwija, odnotowując roczne wzrosty na poziomie ponad 300 procent, i od niedawna również poszerza swoją działalność na rynki zagraniczne – także za pośrednictwem narzędzi Amazon.

– Obecnie naszym głównym rynkiem sprzedaży przez Amazon są Niemcy. Kolejnym zaraz zostanie Francja. Amazon, w przeciwieństwie do innych marketplace’ów, stawia sobie za cel, aby klient miał jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Oczywiście, rodzi to dodatkowe wyzwania dla Sprzedawców, ale jeżeli im sprostają, na pewno zawojują rynek – dodaje pan Marek.

Candellana korzysta dziś z programu Fulfillment by Amazon. W jego ramach przesyła produkty do jednego z centrów logistycznych. Stamtąd świeczki są rozsyłane do klientów na całym świecie. Za cały proces logistyki oraz obsługę klienta odpowiada Amazon. Natomiast sam Sprzedawca może w tym czasie skupić się na rozwoju firmy – pan Marek pracuje obecnie nad nowymi zapachami i kształtami świeczek.

– Podjęliśmy też serię działań związanych z prawną współpracą z Amazon. To na przykład zastrzeżenie znaku towarowego, przygotowanie list produktów, odpowiednie ich pozycjonowanie, etc. – dodaje Pan Marek. Działania te są szczególnie ważne, biorąc pod uwagę oryginalność produktów tworzonych przez Candellanę.

Amazon bardzo dba o oryginalne towary i posiada szereg narzędzi wspierających sprzedawców oferujących własne, nietypowe wzornictwo czy unikalny pomysł na produkt. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na stronie www.services.amazon.pl.

Natomiast więcej o wyjątkowych świeczkach od Candellany oraz ich sprzedaży dowiecie się, oglądając film:

(PL) Sprzedaję na Amazon | Sukces w ogniu