Ważną częścią tego, dlaczego jesteśmy w stanie zapewnić klientom wygodne zakupy, jest fakt, że Amazon jest pojedynczym sklepem składającym się zarówno z naszej własnej działalności detalicznej, jak i sprzedawców zewnętrznych. Współpraca ta oznacza, że klienci mają większy wybór, otrzymują wysokiej jakości produkty, a dzięki zdrowej konkurencji mogą z łatwością porównać oferty i ceny.

Sukces sklepu Amazon jako całości, to także sukces małych firm, które w nim sprzedają.

Klient, który decyduje się na zakup w naszym sklepie lub od sprzedawcy zewnętrznego również przyczynia się do tego sukcesu, o ile zakupił produkt za pośrednictwem naszej strony. Taki model sprzedaży jest korzystny zarówno dla klientów, sprzedawców i Amazona.

Dzięki ponad 15-letnim inwestycjom i innowacjom, małe i średnie przedsiębiorstwa tak świetnie prosperują na Amazonie. Sprzedawcy zewnętrzni odpowiadają obecnie za około 60% sprzedaży w naszym sklepie, a sprzedaż przez niezależnych sprzedawców rośnie dwa razy szybciej, niż sprzedaż detaliczna i jest bardziej opłacalna. Dlatego zapewnienie takim sprzedawcom niezbędnych narzędzi, których potrzebują do tego, by odnieść sukces, ma sens. Przynosi korzyści zarówno dla nas, jak i naszych klientów.

Globalny rynek detaliczny jest bardzo rozdrobniony i zróżnicowany: międzynarodowe sieci, lokalni i regionalni sprzedawcy detaliczni, sklepy stacjonarne i internetowe. To wszystko daje kupującym ogromny wybór bez względu na to, czego szukają. Dotyczy to również osób mieszkających na terenach wiejskich i w społecznościach oddalonych o wiele kilometrów od fizycznego sklepu, które mają dziś znacznie większy wybór, niż miało to miejsce kiedyś. W tak konkurencyjnym środowisku sprzedawcy detaliczni muszą ciężko pracować, aby pozyskać tych samych klientów – czy to w Internecie, czy poza nim. Dlatego tak ważne jest, by produkty, które nabywcy chcą znaleźć na Amazon, były dostępne, a ewentualne luki uzupełniane były na bieżąco - przez sprzedawców detalicznych lub też sprzedawców zewnętrznych.

Tak, jak klienci mogą zdecydować się na zakupy w innym miejscu, tak sprzedawcy również mogą sprzedawać gdzie indziej. Na przykład we Francji i w Niemczech ponad 90% sprzedawców prowadzi sprzedaż za pośrednictwem co najmniej jednego innego kanału. Chociaż Amazon był jednym z pierwszych, który zaprosił sprzedawców zewnętrznych do swojego sklepu, nie jest on tylko jednym z takich hybrydowych serwisów, co jeszcze bardziej motywuje nas do wprowadzania innowacji w imieniu naszych sprzedawców.

Mają oni dziesiątki możliwości wyboru miejsca, w którym mogą sprzedawać swoje produkty, dlatego nieustannie pracujemy nad poprawą jakości sprzedaży za pośrednictwem Amazon. W Europie współpracujemy z ponad 900 000 niezależnymi partnerami, w tym partnerami handlowymi, deweloperami, twórcami treści, autorami i dostawcami. Tylko w 2020 roku wydaliśmy około 2,8 miliarda euro na logistykę, narzędzia, usługi, programy i pracowników, aby pomóc małym i średnim firmom sprzedającym na Amazon odnieść sukces.

Inwestycje te obejmują zapewnienie niezależnym sprzedawcom wszelkich potrzebnych danych, aby mogli oni rozwijać swoją działalność na Amazon. Uruchomiliśmy również ponad 250 nowych narzędzi, które w znaczny sposób przyczyniły się do ich sukcesu i optymalizacji sprzedaży. Należą do nich raporty biznesowe i narzędzia analityczne, takie jak konto do celów reklamowych, czy dashboardy dla jakości ofert i kondycji konta.

Wspólny sukces sklepu Amazon opiera się na umożliwieniu klientom wyboru między większą liczbą produktów sprzedawanych po bardziej konkurencyjnych cenach, przez większą liczbę sprzedawców.

Dzięki naszej działalności około 185 000 europejskich przedsiębiorstw mogło prowadzić sprzedaż za pośrednictwem naszego sklepu, co pozwoliło im wygenerować dziesiątki miliardów euro przychodów rocznie i stworzyć ponad pół miliona miejsc pracy. Pracujemy nad dalszym rozwojem i zwiększeniem współpracy w zakresie liczby sprzedawców zewnętrznych, ze wszystkimi korzyściami, jakie daje to naszym klientom. Chcemy jednocześnie zapewnić, że sukces, jakim cieszyli się nasi sprzedawcy przez ostatnie dwie dekady, będzie kontynuowany w następnej.

Dowiedz się więcej o naszych inwestycjach w Europie: https://www.aboutamazon.eu/map/investing-in-europe